نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6457
-
الف
+

با «امیرعلی دانایی» بازیگر سریال «کلاه پهلوی» بیشتر آشنا شوید + عکس

در این گزارش با «امیرعلی دانایی» بازیگر سریال کلاه پهلوی آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «امیر علی دانایی» بازیگر نقش «فرخ باستانی» در ۲۴ جدی/دی ۱۳۵۹ خورشیدی در تهران متولد شد.

«امیر علی دانایی» فارغ التحصیل رشته اینجینری صنایع می باشد و مدتی در تیم ملی نوجوانان و جوانان نیز حضور داشت و پس از آن وارد باشگاه استقلال شد، ولی در سن ۲۳ سالگی به خاطر آسیب دیدگی زانو مجبور به کنار گذاشتن فوتبال می‌شود.

وی در سال ۱۳۸۵ خورشیدی توسط «محمدرضا شریفی نیا» به «داریوش مهرجویی» برای فلم «سنتوری» معرفی شد ولی این کرکتر را به خاطر عدم توانایی ایفای نقش یک معتاد نپذیرفت و در نهایت این نقش به «بهرام رادان» داده شد.

امیرعلی دانایی

چند ماه پس از آن آقای شریفی نیا او را به «سید ضیاء الدین دری» کارگردان سریال در حال نشر «کلاه پهلوی» معرفی کرد و بدین ترتیب «امیر علی دانایی» برای کرکتر مرکزی این سریال انتخاب شد.

«فرخ باستانی» شخصیتی بود که با آمدنش به یک شهر دور افتاده و پذیرفتن مسئولیت ولسوالی، اتفاقات زیادی را رقم زد.

فرخ بدون توجه به اساسات فرهنگی مردم شهر تلاش می‌کند تا فرهنگ غربی را ترویج کند، اما در این مسیر با مقاومت مردم مواجه می‌شود. امیرعلی دانایی برای ایفای این نقش هفت سال زحمت کشیده و در این مدت چیزهای زیادی را آموخته است.

امیرعلی دانایی

دانایی در سال 1389 خورشیدی در فلم کمیدی «3 درجه تب» ساخته «حمیدرضا صلاحمند» با بازیگرانی همچون «رضا عطاران»، «علی صادقی» و «الهام حمیدی» هم بازی شد.

فلم های سینمایی «اشباح» ساخته «داریوش مهرجویی» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی «بهروز افخمی» از آثاری بود که «امیر علی دانایی» در سال 1392 خورشیدی در آن ایفای نقش کرد.

وی در سال 1395 خورشیدی با بازی در فلم سینمایی «آپاندیس» ساخته «حسین نمازی» جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فلم آسیا پاسیفیک را دریافت کرد.

مجری گری مسابقه تلویزیونی «استعدادیابی ستاره ساز» از آخرین فعالیت های این بازیگر در سال 1398 خورشیدی می باشد که از رسانه ملی ایران نشر شد. 

امیرعلی دانایی در خواب زده

سریال «خواب زده» به کارگردانی «سیروس مقدم» از آخرین فعالیت های وی در عرصه بازیگری می باشد که به زودی قرار است نشر شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر